“Implementation and Maintaining Reporting Services”


Maandagochtend ging de wekker vroeg, Veenendaal is niet echt om de hoek.
Na ongeveer 75min knallen over de A12 arriveerde ik bij Infosupport. Het ligt ongeveer 10min rijden vanaf de afrit op een industrieterrein, goed bereikbaar. Na ontvangst rond 8:45 met een halve liter koffie werd ik opgehaald door de docent genaamd Hans Geurtsen.

We zijn de cursus gestart met 6 man. De docent heeft iedereen zijn doelstelling van de cursus genoteerd en begon zijn verhaal. Aan het begin was het redelijk basis informatie. Na ieder hoofdstuk moesten we wat practice doen in virtual pc omgevingen op de AdventureWorks database. Hf 1 en 2 waren redelijk basis info. Beetje hoe een rapportje in elkaar zit. H3 was het echte werk met rapporten in elkaar zetten, H4 parameters toevoegen, etc etc. Eigenlijk behandelde het alle belangrijke elementen, ook bijvoorbeeld security, caching en het programmeren van een eigen applicatie in combinatie met ssrs.

We hebben iedere dag 3 hoofdstukken gedaan, totaal dus 9. Naarmate de cursus vorderde raakte ik steeds enthousiaster. Ik herkende iedere keer situaties binnen mijn project waarbij ik dacht ‘dit is handiggggg om te gebruiken’, goed teken dus! Ik heb ook veel leuke handige dingetjes geleerd die je normaal in een boek niet leert.

Conclusie; goede cursus voor als je met SSRS gaat werken en redelijk op de hoogte bent van windows, sql etc. Niets voor n00bs dus want het is wel vrij technisch. Ik zou jullie deze ook willen aanraden als je ermee gaat werken.

Lunch: 8+
Locatie: 8+
Docent: 9+
Materiaal: 7+ (veel foutjes in het boek)
Software: 8+